Porada dnia

Złote sposoby naszych Babć!
Wypróbowanymi sojusznikami w walce z zaparciami od wieków były: surowa kapusta kiszona, która zawiera duże ilości włókników, oliwa z oliwek oraz olej sojowy.

Zaloguj się






Nie pamiętam hasła
Konto? Zarejestruj się!

Marketing

Reklama w serwisie

Kontakt


mail: Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Sposoby na zaparcia



Podstawową kwestią w walce z zaparciami jest zmiana sposobu odżywiania. Nasze niezdrowe nawyki żywieniowe są głównym winowajcom, jeżeli chodzi o zaparcia.
Pora więc zastosować się do naszych dziewięciu rad i zacząć znowu żyć normalnie.

1. Dużo pij!
Problemy naszego organizmu wynikają bardzo często z powodu zbyt małej ilości wody w organizmie. Woda pomaga oczyszczać organizm z toksyn, przyspiuesza perystaltykę jelit oraz pomaga organizmowi się regenrować.

2. Ogranicz spożywanie tłuszczów!
Dzienne zapotrzebowanie na tłuszcz wynosi ok 30gramów. Niekiedy nie zwracamy uwagi na to, ile tłuszczów zawierają produkty, które spożywamy na co dzień. Są one nie tylko zawarte w maśle, margarynie czy oleju, jest ich dużo w mięsie, serach, sosach, majonezach, chipsach i jedzeniu z fastfoodów.

3. Powiedz STOP słodyczom!
Ograniczenie spożycia słodyczy sprawi, że wasza dieta będzie bogatsza w pełnowartościowe składniki zawierające błonnik. Kawałek czekolady może chwilowo poprawić nastrój, jednak tak naprawdę stanowią one truciznę dla organizmu - w wyniku ich spożycia spowalnia się przemiana materii i przybywa nam zbędnych kilogramów.

4. Regularnie spożywaj posiłki!
Często wymagamy od naszych ciał, by funkcjonowały prawidłowo, choć tak naprawdę o nie nie dbamy. Pośpieszne zjadanie posiłków, jedzenie w biegu, wizyty w barze z fast foodem oraz dominujące w diecie gotowe produkty powodują, że organizm nie jest w stanie przetworzyć pożywienia w szybkim czasie, odkłada zbędne tłuszcze i nie nadąża z wydalaniem pokarmów. Lepiej więc zjadać pięć niewielkich posiłków dziennie, niż trzy duże - organizm będzie miał czas rozłożyć pożywienie na czynniki pierwsze a jego potrzeby będą zaspokajane na bieżąco.

5. Warzywa i owoce to NAJWAŻNIEJSZY składnik wszystkich posiłków!
Wszelkiego rodzaju rośliny powinny stanowić na Twoim talerzu przynajmniej 30%. Zawierają one witaminy, sole mineralne oraz przede wszystkim błonnik, który pełni kluczową rolę w walce z zaparciami.

6. Wprowadź do swojej diety RYBY!
Na ile to możliwe, postaraj się zastąpić rybami mięso - stanowią one o wiele cenniejsze i zdrowsze źródło białkaoraz tzw. "dobrych" tłuszczów.

7. Zmień pieczywo na PEŁNOZIARNISTE!
Alternatywą dla białego pieczywa mogą być dziś wszechobecne na rynku bułeczki z ziarnami, chleb orkiszowy, pełnoziarnisty razowiec oraz przeróżne odmiany inne tych produktów. Mąka pełnoziarnista zawiera wiele cennego błonnika, którego nie posiada białe pieczywo..

8. Bakterie 'ActiRegularis''.
Na rynku dostępna jest coraz szersza gama produktów - jogurty, serki oraz tabletki, zawierające szczepy bakterii, które naturalnie występują w organizmie ludzkim. Często zła dieta prowadzi do zmniejszenia się ich liczby, a produkty te pomagają przywrócić równowagę w jelitach. Regularne spożywanie tych produktów pomaga w walce z zaparciami.

9. Złote sposoby naszych Babć!
Wypróbowanymi sojusznikami w walce z zaparciami od wieków były: surowa kapusta kiszona, która zawiera duże ilości włókników, oliwa z oliwek oraz olej sojowy. Nieprzeciętną rolę w naszej diecie odgrywają również orzechy, kukurydza, avocado oraz kefir pity naczczo.

10. Ruch, ruch i jeszcze raz ruch!
ostateczna dawka ruchu sprawi, że mięśnie brzucha się wzmocnią, a leniwe jelita będą miały więcej bodźców do działania. Ćwiczenia fizyczne sprawiają, iż krew w organizmie krąży szybciej, a przemiana materii ulega przyspieszeniu. Dotlenione komórki naszego ciała szybciej się regenerują i mają więcej sił do pracy.

 





GitStrony.pl - najlepsze strony w internecie